Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel przez Internet. Najbardziej powszechną jego formą są na pewno sklepy internetowe. To wszelkie sposoby, które sprzyjają nawiązywaniu umów handlowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie towaru i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go samodzielnie. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za towar i w ten sam sposób się go otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie korzyści, jakie płyną z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedawców. Znaczniejsze możliwości wyboru, kiedy chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Najczęściej tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl